פרוטוקול ישיבת צוות ההיגוי – 28.10.22

סיכום ישיבת צוות ההיגוי מתאריך 28.10.22

משתתפים – מלי, נרית, כרמית, תמר, שירי, איתי

חסרה – טל.

מרחבי הלמידה –

שירי ותמר, מציגות עדכון מהקבוצות הקיימות –

קבוצת כוח – בבדיקה האם ממשיכים או לא, ובאיזה אופן במידה וכן.

קבוצה בהחזקתן של חגית ומירב-  עשר נשים משתתפות, שילוב בין מפגשים פנים אל פנים למפגשים בזום. בודקים לגבי שילוב בין הבאת דילמות ותיאוריה.

קבוצת הצפון בהחזקת תמר – עשר נשים משתתפות, קבוצה יציבה מתחילה שנה חמישית, סטינג מותאם ומוחזק.

קבוצת חינוך – בהחזקת טלי פרלסון – ארבע נשים, תתקיים בזום. הקבוצה מביאה רצון לחשיבה על תרומה למערכת החינוך דרך השפה הפסיכואנליטית – מערכתית. שילוב של תיאוריה, ומחשבה מעשית כיצד להשפיע. מוזמנות ומוזמנים משתתפות ומשתתפים נוספים.

קבוצת תל- אביב – בהחזקת מלי וטל– כרגע שמונה משתתפים ומשתתפות . יש מקום לעוד משתתפים.

עלתה החשיבות של הזמנה באמצעות פניה אישית בווצאפ או טלפון (לא במייל כי לא מצליחים לעקוב).

התקיים דיון על המרחב של מחזיקי קבוצות הלמידה –

נשאלת השאלה על נחיצות המרחב.

בדיון עולה צורך מובהק שהמשך קיומו של המרחב, הן עבור למידה והתפתחות של מחזיקי הקבוצות, הבאת דילמות משותפות ולמידה הדדית, והן עבור ראיית הקבוצות כמכלול בראיה מערכתית- קהילתית. דובר על השייכות לקהילה, יש כאן שייכות ולא אוסף פרטים, כך מתקיים החיבור לקהילה.

מתוך הדיון עולה כי יהיה משמעותי שמחזיקי הקבוצות ייקחו חלק במרחב זה

לסיכום הדיון מציעים כי למרחב מחזיקי הקבוצות שתי משימות מרכזיות :

1. התבוננות על תפקיד מחזיקי הקבוצות והבאת דילמות באחזקה.

2. התבוננות על הקהילה כשלם דרך מרחבי הלמידה.

יתקיימו שלושה מפגשים לאורך השנה. כל מי שרוצה להתייעץ מעבר לכך ולהעזר מוזמן לפנות לשירי ותמר.

כנס 2023

מתקיימת בדיקה עם מנהלי הכנס האחרון האם ירצו לנהל גם את הכנס השנה. במידה ולא יתקיימו פניות לא.נשים נוספים. דרך העבודה תהיה כפי שהיתה לקראת הכנס האחרון, פניה ביוזמת צוות ההיגוי לאנשים ונשים בקהילה לתפקיד מנהלי הכנס, המנהלים ירכיבו את צוות הכנס.

ערב קהילה –

מתקיים דיון האם יש צורך בערב קהילה, ומהו הצורך.

בשנה האחרונה לא התקיים. מועלית ההיסטוריה של ערבי הקהילה, באיזה אופן התקיימו לאורך שנות קיום הקהילה ומה היה תפקידם, על איזה צורך ענו.

בדיון עולה כי יש צורך, ונעשית חשיבה כיצד לקיים באופן שחברי וחברות הקהילה המעוניינים בדיון כזה אכן יצטרפו וכיצד להפוך דיון זה למעשי ואטרקטיבי דיו.

הוחלט להזמין לישיבה פתוחה של צוות ההיגוי, עם הזמנה אישית לכל בעלי התפקידים בקהילה בהווה ובעבר, כולל מורי התכנית. מטרת הפגישה תהיה לדון על הקהילה, כיווני התפתחות, צרכים בקרב קבוצות שונות בקהילה והגברת מעורבות חברי הקהילה.

ערבי למידה –

עלה הנושא אשר דנו ועיבדו חברות צוות ערבי הלמידה – התבוננות על תנועת הסמכות בארגונים. הרבה כוח נמצא אצל העובדים בארגונים הבוחרים האם לעבוד או לעזוב, כך גם אצל המורים, כך גם בקרב הילדים במשפחות ותהליך דומה גם בטיפול – עם המעבר לגישות יותר אינטר-סובייקטיביות.

האם יש לפרטים בחברה את ההבנה שכולנו אחראים למשק הישראלי?

בערב משבר הכלכלי לפני 97 שנים משבר 1929 אחד הגורמים שהיוו בסיס לפרוץ המשבר היה הכוח שכבר ? לעובדים והמשק התמוטט.

מתקיים דיון על אופנים שונות להביא את הנושא, כולל דיון על הזמנת אנשים רלוונטים בתחום, ועל אופן הדיון בערב הלמידה עצמו.

עולה האפשרות לעסוק בנושא כנושא שנתי לערבי הלמידה.

אתר הקהילה

כרמית מביעה רצון לסיים את תרומתה בנושא החזקה של האתר ולצד זאת שירי ואיתי הביעו נכונות לנהל את נושא אתר הקהילה.

שירי מביעה רצון לקיים אתר חי, פעיל ומשמעותי עבור החברים והחברות בקהילה,אשר משרת צרכים של הקהילה כשלם ופרטים בה.

כרמית תקבע פגישה של הצוות להעברת הידע ודיון ברעיונות לגבי החזקה ופיתוח האתר.

הפגישה תתקיים לפי המתוכנן עם המשתתפים אילן, רפאל, כרמית, שירי ואיתי.

שתפו את הפוסט ברשת!
רק משתמשים רשומים יוכלו לצפות בו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

לתגובה

אולי יעניין אתכם גם

פוסט קהילה

בין המערכת הרוטטת לאישי ולקהילה

המערכת רוטטת, האישי מתערער. המקף מצליח להפריד עבור אלו שבוחרים שלא להיות מושפעים מהרטט של המערכת אבל מצמיד צימוד קשיח את האחרים. הפרט והאישי מוצפים.

פוסט קהילה

כנס קהילה 2022- מחשבות בעקבות

הכתוב מטה אינו סיכום הכנס ולא נכתב בשם צוות הכנס אלא מהווה את עמדתי בלבד יום לפני פתיחת הכנס פרצה שריפה בהרי ירושלים, בדרכי לקיבוץ

נגישות

תנאי שימוש באתר

קהילת הבוגרים

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.