פרוטוקול ישיבת צוות ההיגוי 11.2.22

סיכום ישיבת צוות ההיגוי מתאריך 11.2.22

ועדת ערבי למידה  – עדכון ודיון, מחשבות ומבט קדימה

ערב הלמידה קיבל הרבה מאוד פירגון על עשייה סוחפת ומוצלחת.

הסיכום והחומרים הועלו לאתר הקהילה.

מרחבי למידת עמיתים עדכון ודיון

תחילה הוצגו התחושות והתגובות שעלו במפגש קבוצת מחזיקי קבוצות העמיתים אל מול כניסת קבוצת עמיתים חדשה, אופן בניית הקבוצה ואופן יצירתה. נערכו חשיבה ודיון  לגבי הנושא.

נמסר על ידי נציגי הקבוצה החדשה כי הקבוצה מונה בתוכה 11 חברי קהילה.

ניתן מקום להאזין לקול שעלה בקבוצת מובילי הקבוצות, המנוהלת על ידי תמר ואיציק, קול שחזר והציף את השאלה לגבי השתתפות נציגי הקבוצה החדשה שאינם מובילים את הקבוצה, אלא נציגים מהקבוצה – המצטרפים ל״קבוצת מנהלי מחזיקי ומובילי הקבוצות״, וכן לגבי מועד הכניסה – באמצע השנה או בתחילת השנה הקלנדרית הבאה. כרגע הוזמנו הנציגים להשתתף במפגש מובילי/מחזיקי מרחבי הלמידה, בידיעה של כולם שתפקידם שונה.

בעקבות ההזדמנות שנוצרה לחשיבה  – עלה הצורך לבחון האם יש צורך להגדיר את אופן  בניית קבוצות למידת עמיתים בקהילה, ובמידה וכן, כיצד. ובמיוחד להתייחס לשאלות:

האם שלב הקמת הקבוצה הוא שלב שעליו להיפתח בפני כל הקהילה?

עלתה השאלה לגבי נחיצות חידוד המשימה המרכזית של קבוצות הלמידה, וכן עלתה חשיבה לגבי אופן ועיתוי פרסום קבוצות הלמידה.

הנושא ימשיך להיות מוחזק בצוות ההיגוי לחשיבה והתבוננות.

מחשבות על נחיצות ערב קהילה

האם יש מקום לעשייה מהקהילה פנימה? (היועצים בעצמם מתבוננים במראה, ברוח הגישה)

הנושא של רגישות להדרה מחד, וכמיהה לבחור לעבוד עם שותפים מיטיבים עימם נוכל ליצור תהליך מקדם מאידך, שעלה במסגרת החלק של הישיבה שעסק בנושא מרחבי למידת עמיתים (ונמצא ככל הנראה בכל ארגון) מזכיר לנו את החשיבות של עיסוק במה שמתרחש בתוך הקהילה, ועלינו להבין יותר טוב את תפקידנו בצוות ההיגוי כיצד לנהל זאת. לדוגמה, באמצעות הגדרת כללים יותר ברורים והשפעה על איך נוצרות קבוצות בקהילה.

צוות היגוי וצוות כנס  – עדכון ודיון, מחשבות ומבט קדימה

תחילה עדכון הרכב צוות הכנס:

מנהלים: טל ובעז

צוות: איריס סגל, עופר אופיר, עדה שפיצר, רונן דרורי.

ברכת הדרך מצוות ההיגוי לכל הצוות הנבחר של הכנס!

טל שיתפה כי החשיבה הייתה לשלב ממחזורים רבים. נקבעו מפגשי צוות הכנס בימי א׳ בערבים. נקבעו תאריכים מראש. המנהלים כבר מרגישים כי ההתמקמות היא אחרת השנה. יש למידה מן השנה הקודמת.

בהקשר זה של הלמידה  – יש מקום להכין סיכום הכנס – סיכום התהליך של תכנון והוצאה לפועל הכנס כפי שנעשה ביתר פעילויות הקהילה.

מנהלי הכנס חשבו על שינוי תאריך 9-10/6/22 ושינוי מקום – נווה שלום.

בצוות ההיגוי יש קולות שאכן ניכר כי התפקידים, וכן הממשק של מערכת היחסים, מוגדרים היטב ויש התקדמות מרובה ובצורה קלה יותר בהשוואה לשנה החולפת.

שמנו לב כי גם במושג המוכר: ״ time-territory-task ״ זמן ומקום לפני מטרה.

טל ביקשה שנעשה חשיבה על נושאים שמעסיקים אותנו בתוך הארגונים ובחברה. הצוות התגייס לבקשתה של טל ובמהלך סיעור המוחות עלו הנושאים:

  1. השאלה והמחשבה אפרופו הערב בנושא ״זהות״ איפה הגבולות מתחלפים ברצפים, ״סלאשיות״.
  2. ערים מעורבות, הבדואים בדרום
  3. רווחה (התעללות בחוסים בהוסטלים)
  4. משטרה…(NSO)
  5. גני ילדים (מקרי התעללות)/מוסדות חינוך (אלימות גואה)
  6. דיור, מחאה (מחאת האוהלים, האוהלים ברוטשילד)

מחשבות על עשייה מהקהילה החוצה, לרבות ההזדמנות לחשיבה על בתי הספר ברוח הגישה – עדכון ודיון, מחשבות ומבט קדימה.

ראשית, עלתה לדיון השאלה האם יש מקום להחזיק / לחדש את נושא ההתנדבות בקהילה. מתוך מחשבה כי  הנכונות, המשאבים והרצון להתנדבות בקרב חברי הקהילה ירדו, כנראה לאור העומס של אחרי הקורונה. עלו הצעות לאופן אחר של התנדבות.

עלו מספר הצעות:

  1. חממה לפיתוח רעיונות- הצעה נוספת אשר עלתה – הקמתבניית קבוצה מתוך הקהילה של אנשים הרוצים לפעול בארגונים מחוץ לקהילה. לקיים במסגרת זו חשיבה משותפת "משלב ההפרייה ועד הלידה" , ללא הגדרה מראש, של סוג פרוייקט, אורכו, סוג התערבות, וכד'. מלי וטל הביעו התעניינות אולם יש צורך לבדוק לגבי שנה הבאה זמינות מעשית להחזיק וללוות קבוצה זו.
  2. מעורבות חד פעמית בתהליכים משמעותיים שקורים בחברה
    לדוגמה  – ערים מעורבות, בדואים בדרום, רווחה (מצוקת חוסים בהוסטלים), מוסדות חינוך, וכד'. הובא לדוגמה פרוייקט החלימה החברתית שנעשה במהלך מחאת האוהלים.
  3. פרוייקטים, המלווים לאורך זמן על ידי יועצים מתנדבים מתוך הקהילה.
    גוף מקבל בחברה, וזוג מתנדב אחד שנותן ייעוץ ומקבל סופרוויז'ן מחברי קהילה.

 בנושא חשיבה על בתי ספר ברוח הגישה

טלי פרלסון, חברת מחזור 9, יזמה וכתבה לצוות ההיגוי מתוך המחשבה לקדם עשייה בתחום החינוך ברוח הגישה בעקבות השפעות משבר הקורונה על תהליכים בבתי הספר. בשלב ראשוני, מלי סולן, מצוות ההיגוי שוחחה עם טלי ועשתה חיבורים עם מספר שהינם חברי קהילה (א)נשי חינוך בעמדת השפעה במוסדות חינוך. במפגש של טלי ומלי יחד עם סילויה זילברמן טלי שיתפה במחשבה וברצון:

  1. ליצור גוף שיכול להעניק עזרה וסיוע הנדרשים למנהלי בתי ספר לחשוב את בית הספר שלהם ברוח הגישה.
  2. לחשוב בתי ספר בתוך החברה, להציע פרוטוקול או פלטפורמה שיוכלו לסייע למורה, למנהל, לקובעי מדיניות.
  3. עריכת פיילוט בית ספרי כלשהו של התנהלות ברוח החשיבה של הגישה.

אבי נוטקביץ כחבר קהילה הציע במפגש עם מלי ונרית באופן אישי להתגייס ולתרום לפרוייקט החשוב הזה בדרך שתהיה מתאימה.

רשמו: נרית קרניאל ספיח ומלי סולן

חתומים כל חברי צוות ההיגוי: איתי ליביאן, טל אלון, כרמית רוט, מירב שפר, תמר ויסמן נרית קרניאל ספיח ומלי סולן

שתפו את הפוסט ברשת!
רק משתמשים רשומים יוכלו לצפות בו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

לתגובה

אולי יעניין אתכם גם

פוסט קהילה

בין המערכת הרוטטת לאישי ולקהילה

המערכת רוטטת, האישי מתערער. המקף מצליח להפריד עבור אלו שבוחרים שלא להיות מושפעים מהרטט של המערכת אבל מצמיד צימוד קשיח את האחרים. הפרט והאישי מוצפים.

פוסט קהילה

כנס קהילה 2022- מחשבות בעקבות

הכתוב מטה אינו סיכום הכנס ולא נכתב בשם צוות הכנס אלא מהווה את עמדתי בלבד יום לפני פתיחת הכנס פרצה שריפה בהרי ירושלים, בדרכי לקיבוץ

נגישות

תנאי שימוש באתר

קהילת הבוגרים

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.