משימה מרכזית:
קבוצת חשיבה ופעולה ותרומה אפשרית למערכת החינוך תוך שימוש בגישה הפסיכואנליטית-מערכתית.
פירוט: יצירת מרחב לחשיבה ולמידה משותפת כדי לקדם יכולת חשיבה, הכלה, עבודה ולמידה, העומדים כנגד צמצום, פעולה במקום חשיבה – [1] acting out, סיכון ואלימות, במערכת החינוך בישראל.
מסגרת:
8 מפגשים (מצורפים 8 תאריכי המפגשים)
בימי רביעי
בין החודשים נובמבר עד יוני
כל מפגש יהיה של שעה ושלושה רבעים
השעות של 8 המפגשים יהיו 9:00-10:45
המפגשים יתקיימו בזום
מבנה הפגישה המוצע:
- · 15 דקות: מעבר גבול , חיבור ומפגש
- · 30 דקות: למידה משותפת:- חומר תיאורטי:
אחת מאיתנו תבחר 2-4 פסקאות מחומר תיאורטי לקריאה משותפת (כדאי יהיה לשלוח את המאמר השלם אבל במפגש יתבסס על קריאה משותפת של 2-4 פסקאות בלבד) - · 30 דקות: אחת מאתנו תביא מקרה לדיון והעמקה (מן החיים, מבתי ספר, מהדרכות או עבודה שאנחנו מעורבות בה במערכת החינוך במובנה הרחב).
- · 20 דקות: חשיבה על מקרה מתוך החומר התיאורטי (של אותו מפגש או מפגשים קודמים) תוך אפשרות להרחבה למערכת או להמשגה.
- · 10 דקות: התבוננות
שותפות בקבוצה: סילויה זילברמן, גליה שיפמן, מלי סולן, טלי פרלסון.
מנתבת: טלי פרלסון. לפרטים והצטרפות: Talip24@gmail.com 0527958851
תאריכי המפגשים:
- 30/11/22
- 14/12/22
- 21/12/22 (חנוכה)
- 18/1/23
- 15/2/23
- 8/3/23 (שושן פורים)
- 10/5/23
- 7/6/23
[1] עלינו לבחון בפתיחות ובאומץ את מה שהתרחש בפעולה זו של המשתתפים כפרי של אינטראקציה מודעת ולא מודעת בין משתתפים לבין עצמם ובין הצוות למשתתפים. קיימת נטייה לראות זאת כהתקפה על הסמכות וכ-acting out ושזו ראייה צרה וחלקית שאין בה את המוכנות לזהות את תרומתנו הלא מודעת כצוות. אני לכן לא משתמש בביטוי acting out אלא בביטוי enactment. אני מתייחס ל-enactment כפעולה החורגת מגבולות מוגדרים או מהתנהלות רגילה החושפת בפנינו דינמיקה לא מודעת סיסטמית שבה באים לידי ביטוי חלקים מוכחשים ומפוצלים השייכים למשתתפים ולצוות כאחד.
אבי נוטקביץ. קו אופק 2007